Anasayfa
  • Aile Yardımları
  • Genel
  • Güncel
  • Spor
  • Ekonomi
  • Sağlık
  • Çocuk yardımları
  • Genel Destekler
  • Yardım kuruluşları
  • Bayram yardımları
  • Tarım Hayvancılık Eğitim Belediyeler Dünya Kadın Kültür-Sanat Tarım Destek Teknoloji Yaşam Yiyecek
  • Ara
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Deloitte'un 2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması yayımlandı
Ekonomi
Yayınlanma: 06 Ocak 2023 - 11:47
Güncelleme: 06 Ocak 2023 - 12:00

Deloitte'un 2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması yayımlandı

Deloitte'un otomotiv sektörüne yön veren tüketici eğilimleriyle ilgili araştırmasına göre elektrikli araçların düşük yakıt maliyetleri, dünyadaki gibi Türkiye'de de kullanıcıların tercihlerini belirliyor. Türkiye'deki elektrikli araç almayı planlayan tüketicinin ilk motivasyonu yakıt maliyeti. İklim değişikliği endişesi ise ilk beşe bile girmiyor.

Ekonomi
06 Ocak 2023 - 11:47
Güncelleme: 06 Ocak 2023 - 12:00
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Deloitte'un 2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması yayımlandı
Deloitte'un otomotiv sektörüne yön veren tüketici eğilimleriyle ilgili araştırmasına göre elektrikli araçların düşük yakıt maliyetleri, dünyadaki gibi Türkiye'de de kullanıcıların tercihlerini belirliyor. Türkiye'deki elektrikli araç almayı planlayan tüketicinin ilk motivasyonu yakıt maliyeti. İklim değişikliği endişesi ise ilk beşe bile girmiyor.

On yılı aşkın süredir otomotiv sektöründeki tüketici trendlerini araştıran Deloitte; ekonomik durgunluk, enflasyon ve arz zorlukları arasında sıkışan sektörün 2023 fotoğrafını çekti. '2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması' raporu, tüketicilerin elektrikli araçları benimsemeye olan ilgisi, araç satın alma eğilimi, bağlanabilirlik ve tüketici güveni gibi talep yönlü eğilimleri ve endişeleri ortaya koydu. 2022'nin Eylül ve Ekim ayları arasında 24 ülkeden 26 binden fazla tüketiciyle yapılan ankete, Türkiye'den de 1006 kişi katıldı. Araştırmada öne çıkan bazı başlıklar şöyle:

En büyük endişe şarj süresi

Tüketiciler araç kullanma maliyetlerini düşürmeye çalıştıkça elektrikli araçlara olan ilgi artıyor. Ancak bu da yolda şarj için gereken süre, menzil endişesi, halka açık şarj istasyonlarının altyapısı ve ulaşılabilirliği gibi bir dizi sorunu gündeme getiriyor.

Türkiye'de araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 54'ü bir sonraki araç seçimlerinin benzin/dizel olacağını belirtiyor. Hibrit elektrikli araç yanıtı verenlerin oranı yüzde 30, tamamen pille çalışan elektrikli araç yüzde 10, şarjlı hibrit elektrikli araç diyenlerin oranı ise yüzde 4.

Elektrikli araçlarla ilgili Türkiye'deki tüketicilerin en büyük endişesi yüzde 47 ile şarj için gereken süre. Bunu yüzde 42 ile sürüş menzili ve halka açık elektrikli araç şarj altyapısının olmaması takip ediyor.

Küresel pazarın aksine elektrikli araç almayı düşünen Türkiye'deki tüketicilerin üçte ikisi araçlarını halka açık şarj istasyonlarında şarj etmeyi planlıyor. Bu eğilimin sebebi, evlerine şarj istasyonu kurma konusunda bilgilerinin/imkanlarının olmaması (yüzde 30) ve yüksek kurulum maliyetleri (yüzde 30) olarak öne çıkıyor.

Araştırmanın yapıldığı diğer ülkelerin aksine maliyet faktörü üst sıralarda yer almasa da daha düşük yakıt giderleri dünyadaki gibi Türkiye'de de elektrikli araç seçmenin ilk nedeni. 'Daha iyi sürüş deneyimi', 'daha az bakım ihtiyacı', 'devlet teşvikleri', 'içten yanmalı araçlara uygulanan ekstra vergiler' diğer nedenler olarak sıralanıyor. İklim değişikliği endişesi ise bir sonraki araç olarak elektrikli aracı tercih edecek tüketicinin ilk beş motivasyonundan birine bile girmiyor.

Elektrikli araç talebindeki artış, istasyonları da dönüştürüyor. Tüketiciler, içinde şarj ünitelerinin yanı sıra kolayca satın alınabilen içecekler, Wi-Fi bağlantısı, atıştırmalıklar ve tuvalet gibi hizmetlerin bulunduğu geleneksel yakıt istasyonlarını tercih ediyor.

Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi, halka açık bir şarj istasyonunda araçlarının boş durumdan yüzde 80'e kadar şarj olması için 10 ila 40 dakika arasında bekleyebileceklerini ifade ediyor. Bu durum, fosil yakıt deneyimine denk bir deneyim oluşturma imkanının 'sınırlı' olduğu yönündeki geleneksel düşünceye meydan okuyor.

Türkiye'de elektrikli araç satın almak isteyen her 10 kişiden neredeyse 5'i, araç fiyatları üzerindeki sürekli yukarı yönlü baskıyla bir sonraki aracı için 500 bin liradan fazla ödeme yapmayı bekliyor.

Sipariş üzerine üretime doğru

Mevcut stok krizi, tüketicileri yeni araç teslimatı için daha uzun süre beklemeye alıştırarak potansiyel olarak yeni bir 'sipariş üzerine üretim' paradigmasına kapı açıyor. Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 48'i, bir sonraki araçlarının teslimi için 3 ila 12 hafta beklemeyi kabul ediyor.

Otomotiv markaları (OEM) geleneksel değer zinciri için önemli bir kırılıma işaret eden sigorta ürünlerini kurum içine getirme dahil olmak üzere ileriye dönük birçok potansiyel kar havuzunu değerlendirirken, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 77'si doğrudan araç üreticisinden sigorta satın almakla ilgileniyor. Bu kesime düşen her 10 tüketicinin 5'inden fazlası, markalardan pürüzsüz bir satın alma yolculuğu ve kolaylık bekliyor.

Tüketici güveni, müşteri ilişkilerinde perakende temas noktalarının önemine işaret ederek, satış veya servis bayilerinde yoğunlaşmakta. Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 62'si aracını servise götürdüğü ya da satın aldığı bayiye güvenirken, ancak yüzde 32'si sahip olduğu aracın üreticisi/markasına güven duyuyor.

Kişisel veriler markalara emanet

Kişisel verilerini paylaşmaya küresel ortalamalardan daha fazla eğilimli olan Türk tüketicilerin yüzde 42'si araçlarının ürettiği verileri yönetme konusunda en çok otomotiv markalarına ve araç satıcılarına güveniyor.

Türkiye'de ankete katılan tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 53), bağlantılı teknolojiler için, ayrı bir ödeme yapmayıp araç satın alma fiyatının içinde önden ödeme yapmış olmayı tercih ediyor. Bu durum, aylık abonelikler şeklinde yeni gelir akışları oluşturmayı hedefleyen otomotiv markaları için önemli bir zorluk teşkil ediyor.

"Tercihleri maliyet belirliyor"

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Deloitte Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Özlem Yanmaz, sektörün son dönemde küresel pazarda arka arkaya yaşanan şoklarla yüzleşmeye devam ettiğini söyledi. Bu yılki raporun tüketicilerin elektrikli araçları benimsemeye olan ilgisini, araç satın alma eğilimini, endişelerini ve tercihlerini ortaya koyduğunu vurgulayan Yanmaz, "Geçen birkaç yılın zorluklarına rağmen otomotiv endüstrisi uyum sağlamaya ve ilerlemeye devam ediyor. Yükselen fiyatlar tüketiciler için önemli bir zorluk olsa da yakıt maliyetlerini düşürmeye yönelik güçlü istek yalnızca Türkiye'de değil dünyada da elektrikli araç satın alma eğilimini artırıyor. Sektör oyuncuları, mobilite deneyimini geliştiren katma değerli hizmetlerle yeni gelir akışlarının kilidini açmak için elektrikli araçlara geçişten yararlanmak istiyor. Bu dönüşüm her ne kadar ürün odaklı görünse de, tüketiciler, maliyet, güven ve ürün kalitesini önceliklendiriyor, daha derine indiğimizde ise pürüzsüz müşteri deneyimi ve artan çok kanallı kolaylık beklentisi karşımıza çıkıyor. Teknoloji ile tetiklenen bu devrimlerin tek sabiti olan insan her zaman sektörün odağında olmaya devam edecek" dedi.


  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Kırmızı Et Fiyatları Neden Artıyor?
Kırmızı Et Fiyatları Neden Artıyor?
Kıyma Fiyatları Yükselmeye Devam Ediyor!
Kıyma Fiyatları Yükselmeye Devam Ediyor!
Oğlak Eti Nasıl Pişirilir: 3 Farklı Yöntem
Oğlak Eti Nasıl Pişirilir: 3 Farklı Yöntem
5.000 TL emekli ikramiyesini kimler alamayacak? Emekli ikramiyesi ne kadar oldu 2023? Dul ve yetimlere 5000 TL verilecek mi? Dul ve Yetimler ne kadar ikramiye alacak?
5.000 TL emekli ikramiyesini kimler alamayacak? Emekli ikramiyesi ne kadar oldu 2023? Dul ve yetimlere 5000 TL verilecek mi? Dul ve Yetimler ne kadar ikramiye alacak?
Son Haberler
Kırmızı Et Fiyatları Neden Artıyor?
Kırmızı Et Fiyatları Neden Artıyor?
Kıyma Fiyatları Yükselmeye Devam Ediyor!
Kıyma Fiyatları Yükselmeye Devam Ediyor!
Köyden Haber: Tarım ve Kırsal Yaşamın Yeni Adresi
Köyden Haber: Tarım ve Kırsal Yaşamın Yeni Adresi
Köyden Haber: Tarım, Hayvancılık ve Köy Yaşamı Haberleri İçin Güvenilir Adres
Köyden Haber: Tarım, Hayvancılık ve Köy Yaşamı Haberleri İçin...
Oğlak Eti Nasıl Pişirilir: 3 Farklı Yöntem
Oğlak Eti Nasıl Pişirilir: 3 Farklı Yöntem
Köyden Haber: Türkiye’nin Tarım ve Hayvancılık Haber Portalı
Köyden Haber: Türkiye’nin Tarım ve Hayvancılık Haber Portalı
5.000 TL emekli ikramiyesini kimler alamayacak? Emekli ikramiyesi ne kadar oldu 2023? Dul ve yetimlere 5000 TL verilecek mi? Dul ve Yetimler ne kadar ikramiye alacak?
5.000 TL emekli ikramiyesini kimler alamayacak? Emekli ikramiyesi ne kadar...
PTT iş başvurusu 2023 nasıl yapılır? PTT Personel Alımı Başvurusu Nasıl Yapılır? PTT memuru olmak için nereye başvurulur? PTT Memur alımına kimler başvurabilir?
PTT iş başvurusu 2023 nasıl yapılır? PTT Personel Alımı Başvurusu...
Market and Restaurant Prices in England in 2023 Examples of average grocery prices in the UK are as follows:
Market and Restaurant Prices in England in 2023 Examples of average grocery...
Education in America for international students
Education in America for international students
Doç. Dr. Kaplan: "Cilt altı implantları rahim içi doğum kontrol yöntemlerine alternatif olarak tercih ediliyor"
Doç. Dr. Kaplan: "Cilt altı implantları rahim içi doğum kontrol yöntemlerine alternatif olarak tercih ediliyor"

Ana Sayfa
Aile Yardımları
Genel
Güncel
Spor
Ekonomi
Sağlık
Çocuk yardımları
Genel Destekler
Yardım kuruluşları
Bayram yardımları
Tarım
Hayvancılık
Eğitim
Belediyeler
Dünya
Kadın
Kültür-Sanat
Tarım Destek
Teknoloji
Yaşam
Yiyecek
Köşe Yazarları
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
  • Aile Yardımları
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel
  • Hayvancılık
  • Sağlık
  • Spor
  • Köşe Yazarları
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.